Oprichters Energie.be

2 jaar Energie.be! Onze oprichters blikken terug én vooruit

Energie.be blaast twee kaarsjes uit, samen met de ruim 65.000 klanten die op korte tijd overtuigd raakten van ons verhaal. Die pijlsnelle groei vieren we niet met een promo. Wij houden het nu eenmaal graag eenvoudig, met jaar na jaar hetzelfde scherpe tarief. Wat er dan wél op het feestprogramma stond? Een aangescherpte visie, die de topservice waarvan onze klanten sowieso genieten, expliciet maakt. Energie.be-oprichters Bart en Tom lichten toe.

Meer tijd voor wat écht telt

Toen ze Energie.be lanceerden, hadden oprichters Bart en Tom al heel wat ervaring in de sector. Ze zagen met eigen ogen hoe ontransparant de markt op dat moment was, met een wildgroei aan tarieven en de gewiekste gewoonte om stilzwijgend een duurder contract te geven aan consumenten die binnenkwamen via tijdelijke promo’s. 

Consumenten die een goed contract wilden, moesten daar dus heel wat tijd in steken – tijd die voor Bart en Tom niet naar zo’n basisbehoefte zou moeten gaan, maar wel naar belangrijkere dingen in het leven, zoals familie en vrienden. Hun betrouwbaar alternatief, Energie.be, was geboren.

Vier sterren voor service

Sinds haar oprichting verzamelde Energie.be al heel wat trotsmakers. Bart krijgt bijvoorbeeld energie van de reviews op Trustpilot. “Ik ga er elke dag naar kijken”, bekent hij. “Ze zijn heel positief en bevestigen wat we willen uitstralen. Zo appreciëren klanten onze transparantie, eenvoud en vlotte bereikbaarheid.” Het team neemt de feedback wekelijks onder de loep om eruit te leren. “Bovendien krijgen we op de V-Test 4 service-sterren”, voegt Bart toe. “Hiermee scoren we beter dan alle grote leveranciers in Vlaanderen.”

Sneller voorschotten verlaagd

Tom is dan weer bijzonder dankbaar voor wat Energie.be tijdens de energiecrisis voor klanten kon betekenen. “De afgelopen jaren waren enorm moeilijk voor consumenten, met hoge energieprijzen en verrassingen bij de eindafrekening”, beseft hij. “Onze proactieve aanpak heeft echt het verschil gemaakt. We hebben de voorschotten nooit drastisch de hoogte in gejaagd en waren de eerste om ze terug te verlagen. Zo konden we onze klanten door deze moeilijke periode gidsen.”

Excellente service expliciet

De proactieve houding van Energie.be beperkte zich natuurlijk niet tot de energiecrisis, verduidelijkt Bart: “We doen er alles aan om onze klanten te ontzorgen. We volgen hun voorschotten nauwgezet op, zodat die in lijn liggen met hun verbruik. Bovendien kenden we de basispakketten van de overheid bijzonder snel toe – sneller dan eender welke andere leverancier. Ons team heeft heel het weekend doorgewerkt om klanten al op maandag van de premie te laten genieten.”

“Dankzij onze service zijn we echt een leverancier voor het leven, waarbij klanten zich nooit zorgen moeten maken over hun energiecontract”, vult Tom aan. Die eigenschap zette Energie.be nog extra in de verf in de aangescherpte visie die ze lanceerde naar aanleiding van haar tweejarig bestaan. “Het voordelige tarief waar we initieel de nadruk op legden, blijft natuurlijk een garantie, maar dat is maar één van onze sterktes, naast onze topservice.”

Vol energie vooruit

“Onze visie is een interne leidraad”, aldus Bart, “We kijken er dan ook naar uit dat deze waarden binnenkort op de muur van ons nieuwe kantoor te vinden zullen zijn.” Tom vult aan: “Voor klanten vertaalt onze nadruk op transparantie zich bijvoorbeeld naar een klantendienst die snel schakelt en waarbij je altijd terecht kan. Daarnaast vallen we klanten niet lastig met mails of wedstrijden waar ze geen boodschap aan hebben, en beperken we onze website tot het minimum. We houden dus ook onze communicatie bewust eenvoudig.”

Proactiviteit, die andere belangrijke waarde, garandeert dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken om hun contract. En onze inzet voor een duurzame toekomst blijkt dan weer uit onze lokale, groene energie en uit initiatieven zoals Aster.” Voor dat laatste project werkt Energie.be samen met de Vereniging van Vlaamse Huisvestingsmaatschappijen. “We kopen groene stroom aan die wordt opgewekt door zonnepanelen op sociale huurwoningen, en we vermarkten die”, legt Tom uit. “Zo zetten we een mooie stap in de energietransitie.” Of er in de toekomst nóg mooie stappen gaan volgen? ‘t Zal wel zijn…

Artikels die jou ook kunnen interesseren:

Digitale meter om jouw verbruik van elektriciteit en gas op te volgen
Energie uitgelegd

Je digitale meter gebruiken en aflezen

Niet alle consumenten kijken ernaar uit om een digitale meter te krijgen. Maar zeker wie zijn energieverbruik wil opvolgen, doet er z’n voordeel mee.

Energie.be team vacature
Energie.be

Word jij onze nieuwe Customer Succes Agent?

Creëer lange termijn klantenrelaties en help ons de energiemarkt voorgoed veranderen 💥 Energie.be een no-nonsense energieleverancier die zich richt op het vereenvoudigen van de energiemarkt en